Investigarea substraturilor dramei: frica de a vorbi in public si mult dincolo de ea

Inainte de a confrunta o stare neplacuta e necesar sa stim ce confruntam. Orice fenomen care se doreste schimbat, transformat, depasit, inlocuit cu altceva mai implinitor, e necesar sa fie mai intai investigat si inteles ca mecanism si mesaj. Ce inseamna acest lucru? Din punct de vedere al perceptiei inseamna a investiga cu mintea intuitiva si cu cea logica povesti in povesti din alte povesti, straturi perceptuale de suprafata derivate din nivele perceptuale de adancime care la randul lor sunt cauzate de structuri ale perceptiei tot mai subtile, dificil de accesat fara antrenament, aflate la o adancime tot mai mare in campul constiintei, extrem de nuantate, deosebit de puternice ca si curent mental subteran, controland intr-o buna masura dinamica lucrurilor la nivelul actiunilor punctuale.

O frica particulara isi poate avea originea intr-o frica mai generala sau intr-o vina ori intr-un atasament care la randul lor pot fi conditionate de o alta frica, mai subtila si mai greu de inteles, de atasamente multiple sau de sentimente de vina care nu au corespondent in realitatea fizica imediata. In general drama care se afla la o adancime mai mare in campul constiintei are un grad mai mare de generalitate, ea stand la baza a numeroase drame mai mici si de suprafata, activate pe fondul a variate situatii de viata si contexte particulare.

Voi face un studiu de caz, ilustrand din aproape in aproape, din strat in strat, de unde poate veni, spre exemplu, FRICA DE A VORBI IN PUBLIC, la ce nivel de adancime si generalitate a fricii / vinei / atasamentului putem ajunge atunci cand progresam pe calea introspectarii si psihanalizarii acestei frici particulare. Incercam apoi sa vedem daca dincolo de frica, vina sau atasament, oricare ar fi gradul lor de generalitate, se mai ascunde ceva, o caramida si mai mica, o cauzalitate si mai fina care este pentru drama alcatuita din frica / vina / atasament ceea ce este, spre exemplu, fizica subatomica in raport cu atomul considerat mult timp caramida materiei.

Incepem conectandu-ne prin intentie la procesul investigarii si intelegerii a ceea ca traim in primul strat al dramei interioare - in acest caz drama reprezentata de FRICA DE A VORBI IN PUBLIC. Simtim aceasta drama prin simplul fapt ca ea somatizeaza in corpul fizic. Indiferent ca ti se strange stomacul, ti se accelereaza bataile inimii, iti este greu sa respiri sau iti vine sa vomiti, acestea sunt semnale clare ale disconfortului generat de un sablon al dramei care s-a activat la nivel perceptual.

>> Cand facem acest lucru putem observa si simti cu onestitate ca in spatele acestei frici se ascunde intr-o prima faza FRICA DE PENIBIL.

>> Ce inseamna acest PENIBIL de care ne este frica? De ce ne este frica de el? Continuand sa ramanem conectati prin intentie la firul observarii, simtirii si intelegerii fenomenului, depistam ca frica de penibil deriva cumva din FRICA DE ABANDON, PARASIRE, IGNORARE, DESCONSIDERARE din partea exteriorului reprezentat de grupul / societatea care ne asista si careia ne adresam.

>> Mai departe.. ce mascheaza frica de abandon, de unde provine ea? Care sunt dedesubturile perceptuale care conduc la frica de abandon? Care este drama ceva mai generala din care deriva frica de a fi abandonat?

Pentru a putea percepe raspunsul la aceasta intrebare este necesar sa te lasi cuprins de frica de abandon, sa-ti dai voie sa o traiesti fara sa cosmetizezi ceea ce simti sau vezi. Lasa-o sa te invadeze sub forma oricarui scenariu consideri tu ca este mai semnificativ in memoria / imaginatia ta pentru a lua contact cu aceasta frica in mod autentic, visceral, chiar barbar. Simti ca ai fi in stare sa faci orice ca sa aperi ceva. Ce este acel lucru pe care vrei sa il aperi? Ce temere ascunde el?

Incerci sa aperi, sa conservi PREZENTA TA VIE IN ACEASTA LUME. Faci asta fiind motivat de FRICA DE SINGURTATE. Frica de a nu ramane izolat intr-un univers rece si pustiu.

>> Dar de ce ne este atat de frica de acest pustiu, de aceasta raceala, de singuratate? Intrebarea se ramifica deja in doua intrebari:

1.    De ce ajungem sa ne fie frica de faptul ca acest lucru NI S-AR PUTEA INTAMPLA?
2.    Ce reprezinta PERSPECTIVA SINGURATATII, cum arata aceasta singuratate vizavi de care ajungem sa dezvoltam frica?

>> Vom cauta sa exploram cauzalitatile de pe fiecare ramura..

1.    La o privire atenta si o simtire acurata a fricii ca S-AR PUTEA INTAMPLA SA RAMANEM SINGURI putem sesiza ca in spatele acestei posibilitati pe care o luam in considerare se ascunde frica de PROPRIA INCAPCITATE / INCOMPETENTA / INCAPABILITATE.

2.    Pe de alta parte ne este frica de PERSPECTIVA SINGURATATII deoarece vedem in acest lucru o posibila anihilare. Ne este frica de PROPRIA ANIHILARE.

>> Conectandu-ne acum la fiecare din cele doua frici atat de generale la care am ajuns prin investigarea fricii de a vorbi in public, incercam sa mai adaugam ceva la intregul proces de cunoastere interioara: si anume sa sesizam daca din aceste doua frici extrem de generale si de adanc inradacinate in mintea ancestrala a individului si societatii deriva si alte drame perceptuale decat cea de pe firul careia am ajuns aici.

1.

- Putem observa in acest sens ca din frica de propria incompetenta si incapacitate deriva un mare sentiment de vina: VINA DE A NU FI SUFICIENT BUN, DE MERITUOS, DE VREDNIC. Cum se resimte aceasta vina? Cum se manifesta? Depinde de la caz la caz insa, in viziunea si acceptiunea mea este o rusine atat de apasatoare incat la nivel simbolic poate fi asemuita cu vulturul din Olimp care ciuguleste zi de zi ficatul lui Prometeu inlantuit.

- Din aceasta vina deriva mai departe o forma de atasament, si anume ATASAMENTUL DE STIMA SI CONSIDERATIA aratata de altii. Un astfel de atasament naste drama de fiecare data cand nu primim aceasta stima si consideratie, indiferent ca este vorba de premii in bani, diplome si insigne, titluri si ranguri, referinte si aplauze.

- Tot din frica fata de propria incapacitate deriva si ATASAMENTUL FATA DE CONFIRMAREA CA FACI BINE CEEA CE FACI venita / aratata din afara. Acest atasament poate conduce la o stare de indecizie cronica privind ducerea la bun sfarsit a lucrurilor incepute atunci cand nu sunt primite confirmarile si validarile asteptate.

2.

- Din frica de anihilare deriva adesea ATASAMENTUL FATA DE ORICE FORMA DE SIGURANTA MATERIALA, TRIDIMENSIONALA. De multe ori acumularile de avere si bunastare se fac pe fondul unui astfel de atasament.

>> Si acum intrebarea tuturor intrebarilor: putem merge mai departe de atat, dincolo de FRICA DE INCAPACITATE si FRICA DE ANIHILARE, pentru a gasi o radacina si mai adanca, o cauza si mai profunda a acestui lung fir al dramei?

Personal nu cred ca exista o frica mai mare decat cea de incapacitate si cea de anihilare. De aceea intrebarea mea nu este din ce deriva aceste frici ci, mai exact, ce anume le alcatuieste si le monteaza ca frici in campul perceptiei?

Ei bine..

Acest fenomen este generat de CREDINTELE si CONVINGERILE dezvoltate pe fondul NEPUTINTEI DE A VEDEA DINCOLO DE Vãlul Uitarii Memoriei Sufletului.

In ce am ajuns sa credem cu atata convingere incat aceste doua frici primordiale sunt omniprezente in mai toate dramele vietii noastre?

Facem din nou apel la intentie, ne deschidem canalele intuitiei si ratiunii, ne activam planul afectiv care ne conduce pe firul dramei si punem intrebarea:

Care este credinta in baza careia ne este atat de frica de faptul ca ceea ce nu putem vedea ne duce catre INCAPACITATE si ANIHILARE? Raspunsul pe care l-am gasit este de o importanta fara echivoc la nivel de existenta individuala si de grup. CREDINTA este aceea ca te-ai nascut incapabil sa fii cineva sau ceva semnificativ pentru existenta, ca esti neimportant pentru acest Univers, cantitate neglijabila, fara nici un Dumnezeu si fara vreun scop in aceasta viata care sa conteze mai mult decat ingaduinta providentiala de a exista de la o zi la alta. Vãlul uitarii din realitatea tridimensionala este atat de gros si de convingator uneori, incat, fara un efort semnificativ de investigare si intelegere cu privire la cine suntem, ce facem aici, de unde venim si unde ne ducem, astfel de credinte distructive se vor consolida intr-o realitate de facto de cele mai multe ori terna, densa, apasatoare, coplesitoare.

Ce deriva imediat din aceasta credinta la un loc cu fricile primordiale?

RUSINEA primordiala de a-ti manifesta individualitatea, de a te exprima liber, de a gresi si de a invata din greseli, de a-ti cauta propriul sens si de a ti-l lua drept busola, de a-ti defini fericirea si de a merge pe firul evenimentelor in cautarea ei pentru a o face sa devina atat o realitate individuala cat si una cu impact social, universal, indemnand si alti indivizi la o reinventare si o redescoperire de sine.

- Care este consecinta investirii in aceasta rusine atat de generala? Ei bine, DESCONSIDERAREA DE SINE si DE VIATA.

- Ce produce pe cale de consecinta acest lucru? Desconsiderarea de sine activeaza DRAMA AGRESORULUI care, asa cum se autoflageleaza pe el insusi la nivel perceptual, la fel ii desconsidera si reneaga ideologic, verbal sau faptic pe toti cei din jur care ii reflecta conflictul interior si partea renegata din el insusi. Desconsiderarea de viata activeaza DRAMA VICTIMEI, a celui care nu mai are incredere in nimeni si nimic, care considera ca oamenii, viata si insasi Dumnezeu l-au tradat, l-au abandonat iar el a devenit un animal haituit din toate colturile Creatiei. Ambele drame pot sabota enorm atat sansa individului de a reusi in viata cat si fericirea sa.


In timpul introspectiei / psihanalizei putem alege sa intram in procesul de Moarte Arhetipala, insa mai putem incerca sa facem un lucru: si anume sa extindem capacitatea de cuprindere simultana in campul constiintei a cat mai multe elemente si aspecte dintre cele identificate secvential de-a lungul procesului, practic sa ne exersam si sa ne largim facultatea numita MENTALISM, capacitatea de vizionare si analiza globala, multistrat, multinivel, a tot ceea ce am constientizat episodic. Iar ca etalon in privinta gradului in care vom si reusi sa facem acest lucru, putem folosi urmatoarele intrebari la care sa ne dam singuri raspunsurile cele mai oneste si pertinente:

- Ce putem face pentru a depasi credinta limitativa primordiala, cum putem interveni in procesul genezei sale?
- Prin ce mecanisme ia nastere drama constituita din frica / vina / atasament plecand de la credinta dramatica originara?
- Cum e perceputa la nivelul celor 5 simturi energia dramei in feluritele ei stadii? Cum se vede, ce gust are, cum miroase, cum se-aude, cum se simte?
- Care este procesul prin care drama interioara leaga, delimiteaza, constrange si blocheaza actiunile noastre de zi cu zi?
- Cat timp poti ramane cufundat ca si observator intr-o drama traita recent fara a fi coplesit / acaparat afectiv de povestea ei?


Putem sintetiza procesul INVESTIGARII tensiunilor interioare de mai sus intr-o o schema logica ilustrand evolutia pe fir cauzal a dramelor:



Totusi care este atitudinea mult mai productiva fata de vãl, abordarea care genereaza cea mai putina drama si cele mai multe beneficii atunci cand ne aflam in fata vãlului si ne punem problema confruntarii cu misterul de dincolo de el (trimitand catre noi stari, evenimente si persoane provocatoare)?

Acceptarea necunoscutului, inefabilului, insondabilului si inexplicabilului in viata noastra este atitudinea de forta si gratie a trairii misterului pentru care am venit aici. Il recunoastem, il invitam sa ia contact cu noi, convietuim cu el avand mintea si sufletul deschise la ceea ce vine si la ce putem face noi cu ceea ce vine, atat cat vine. Este o stare de asteptare activa a unei treziri din ce in ce mai pronuntate, catre care ne predispunem cu atentie si grija. Ne apropiem astfel tot mai mult de patrunderea sensurilor si semnificatiilor profunde (oculte) a tot ce se intampla cu noi si in jurul nostru, fara insa a forta ritmul lucrurilor. In tot acest timp observam, invatam, dezvoltam ceea ce avem, lucram cu premisele si demersurile curente ale existentei noastre. O facem cu onestitate, cu asumare, cu flexibilitate. Iar la un moment dat este posibil ca ceva sa se clarifice subit, sa apara in mod surprinzator la orizontul evenimentelor, paradoxal chiar si deloc fortat. Un culoar de trecere catre o realitate noua si nemaintalnita se arata si isi deschide portile. Misterul decide sa se dezvaluie intr-un mod neasteptat aceluia pe care l-a ales sa-i poarte tainele si pe care il investeste personal, de la constiinta la constiinta, cu atributele si calitatile sale. Indiferent ca asta se intampla ca stare de spirit sau conjunctura manifesta, odata ce s-a declansat, drumul incepe sa se resimta la fel de important precum destinatia, caci pe o astfel de cale fiecare pas devine urmatoarea destinatie si destinatia este acolo unde fiecare pas ajunge sa te poarte.



 


Comentarii (0)

Nume

E-mail (nu se publica online)

Comentariu

 

Contribuie financiar..

Existenta unei astfel de lucrari presupune o investitie continua de timp, inspiratie si energie in cercetare si dezvoltare. Sustinerea financiara de care are nevoie acest proiect poate asigura consacrarea deplina a eforturilor depuse inspre aducerea in manifestare a unei noi cunoasteri, capabila sa interconecteze in mod benefic toate aspectele care ne guverneaza existenta si care conteaza cu adevarat.

 


Experiente de cunoastere..



 


Pentru cel care citeste..


Menirea acestui proiect este sa inspire si sa trezeasca setea de adevar si de cunoastere. Sa motiveze pe fiecare in parte sa cerceteze mai departe acele aspecte ale existentei care il preocupa cu adevarat. Sa trezeasca dorinte si initiative de sustinere a libertatii, dreptatii si calitatii vietii pe planeta. Sa ofere directii potentiale de progres pline de scop si sens.

Indiferent cine esti tu, cel care citeste, nu prelua implicit ce scrie aici sau in oricare alta parte. Confrunta aceste informatii cu bunul tau simt interior. Experimenteaza aceste lucruri in viata ta, adopta-le, ajusteaza-le sau renunta la ele pe masura ce iti largesti orizonturile. Poate ca te-ai nascut si ai fost educat in tot felul de dogme pe care le exersezi de zeci de ani. Dar pe drumul acela ai tot fost. Stii unde duce, stii unde se opreste, stii foarte bine ca nu-ti mai ofera de o buna perioada de vreme nimic nou care sa-ti satisfaca aspiratia spre mai mult, mult mai mult.

Opreste-te acum si schimba. Ia-ti ce ai tu nevoie de aici si intra pe o noua cale a ta, inca o data si de la inceput. Fa cativa pasi pe acest nou drum. Vezi cum te simti. Confrunta provocarea. Permite povestii sa se deruleze. Urmareste fiecare pas facut si alege-l curajos pe urmatorul. Interiorizeaza experienta. Te simti mai viu? Misterul te incita? Perspectiva te invioreaza? Daca da, atunci da-ti voie sa vezi cat de adanca este vizuina iepurelui!

 

 Asumarea - practica spirituala si sursa de putere



 


Contact..

Eduard IrimiaAutor: Eduard Irimia
Locatie: Bucuresti, Romania
Mai multe informatii: Despre autor
E-mail: fortasigratie@protonmail.com

 Ajutorul primit, consecinta spirituala a celui oferit



 


Din invataturile altora..


- "A te educa pe tine nu inseamna ca esti prost intr-o prima faza. Inseamna ca esti suficient de inteligent incat sa iti dai seama ca sunt teribil de multe lucruri de invatat." ~ Melanie Joy

- "Un om trebuie sa fie suficient de matur ca sa-si recunoasca greselile, destul de destept ca sa invete din ele si indeajuns de tare ca sa le indrepte!" ~ Alphonse Allais

- "Caracterul unui om nu se arata in momentele de comfort, ci in cele de schimbari si controverse." ~ Martin Luther King

"Viziunea fara actiune este visare. Actiunea fara viziune este cosmar." ~ Proverb japonez

- "Sufletele mari au vointa, cele slabe au doar dorinte." ~ Proverb Chinezesc

- "Viata este cel mai dificil examen. Multi il pica pentru ca incearca sa-i copieze pe altii. Ei nu stiu ca fiecare are in fata propriul lui set de intrebari si probleme." ~ intelepciune contemporana

- "O intindere uriasa de apa nu poate scufunda un vapor atata timp cat nu patrunde in interiorul vaporului. In mod asemanator, negativitatea unei lumi intregi nu te poate dobori atata timp cat veghezi si nu o lasi sa patrunda in interiorul tau." ~ intelepciune contemporana

- "Lucreaza pentru cauze, nu pentru aplauze. Traieste pentru a exprima, nu pentru a impresiona. Nu dispera sa-ti faci prezenta remarcata, fa-ti doar absenta simtita."
~ intelepciune contemporana

- "Adevarul este rezervat acelora care au curajul sa puna la indoiala toate lucrurile despre care au fost invatati." ~ intelepciune contemporana

 

 Viata ca un puzzle, cel mai rodnic mod de a trai



 


Inscrie-te pentru noutati..

Adresa ta de e-mail:


Adaugare e-mail  Stergere e-mail


Pentru a evita ca mesajele sa ajunga in SPAM,
iti recomand sa adaugi la contactele din contul tau de e-mail adresa info@fortasigratie.ro
 

 Despre nevoi si aducerea lor in manifestare



 


Multumire..


Sunt recunoscator pentru acest proiect tuturor invatatorilor mei: sfatuitori, ghizi, inspiratie, transpiratie, suferinte, bucurii, viata.

Informatiile prezentate pe site cu privire la evolutia in cele 7 densitati si felul in care suntem conectati cosmologic la Creatie si Creator pornesc de la datele oferite prin chanelling grupului Don Elkins, Carla L. Rueckert, James McCarty de catre complexul memoriei sociale Ra, o comunitate de fiinte care sustin ca au existat intr-un trecut nu foarte indepartat in cea de-a 3-a densitate (in spatiul tridimensional in care ne aflam in momentul de fata si noi), reusind sa evolueze fara prea mari greutati pana actualmente in cea de-a 6-a densitate, in planurile superior dimensionale ale planetei Venus din sistemul nostru solar. Comunitatea Ra s-a dezvoltat si a evoluat pe o cale spirituala de esenta pozitiva, fiind totodata o comunitate orientata inspre dobandirea unor intelegeri rafinate ale dinamicilor creationale, precum si inspre gasirea celor mai potrivite cai de transmitere acurata a unor astfel de informatii acelora care au cea mai mare nevoie de ele: actuala umanitate.

Don Elkins, Carla si James si-au consacrat 3 ani din viata acestui chanelling - pe care il consider ca fiind revelator si revolutionar, cel mai consistent si mai acurat chanelling care s-a realizat in istoria cunoscuta a omenirii. Carla a compilat intr-un final intregul material in 5 volume sugestiv intitulate: Legea lui Unu - Materialul Ra. Ele pot fi gasite alaturi de multe alte resurse online si materiale inrudite pe site-ul fundatiei sale, LLResearch.org. Le multumesc celor 3 autori pentru contributia lor nepretuita la redactarea si raspandirea acestui material informativ unic!