Reprezentari 4D in terminologia si acceptiunea 3D

Dincolo de pregatirea stiintifica sau lipsa ei, dimensiunea 4D este un concept dificil de abordat. Descrierea in cuvinte a ceva ce nu am experimentat niciodata in viata nu poate sa fie facuta decat prin analogia cu termeni si notiuni din actuala realitate tridimensionala, ca si reductie, deformare sau distorsiune a realitatii superior dimensionale.
E ca si cum ai incerca sa explici cum arata o culoare cuiva care nu poate sa vada. Cum este albastrul? Dar rosul? Cum ne fac sa ne simtim aceste culori atunci cand le privim? Ce mesaje ne transmit? Cu ce obiect / idee / stare / senzatie se pot asocia ca si tentativa de reprezentare a lor? Putem sa spunem ca un albastru este asociat senzatiei de rece, pe cand rosul este o culoare care induce caldura, febrilitate, pasiune? Mai mult de atat ce am putea spune? Orice am spune, nu vom putea decat sa reducem experienta vizuala a culorilor la un nivel de simt care nu a fost niciodata proiectat pentru a surprinde in mod acurat culoarea.
La fel este si cu descrierea spatiului 4D din punct de vedere al perceptiei si terminologiei utilizabile, adica cea 3D. La modul general, abstract si distorsionat, putem sa ne imaginam orice obiect tridimensional ca fiind o umbra a unui obiect 4-dimensional. In mod asemantor, obiectul 2D poate fi interpretat ca si umbra a unui obiect 3D (proiectia sa pe un plan). Un obiect 2D proiectat in 1D are drept rezultat o linie, adica o umbra 1D a obiectului 2D.
Prin urmare, daca vrem sa investigam 4D-ul, avem nevoie sa invatam sa privim la realitatea 3D intr-un mod in care nu am mai privit niciodata si sa intelegem prin diferite conexiuni la toate nivelele perceptuale cum poate fi aceasta lume 3D la care privim o umbra a unei realitati superior-dimensionale mult mai ample, in cazul discutiei noastre, 4D.
Am vazut ca fiecare dimensiune poate fi reprezentata in dimensiunea imediat inferioara printr-o proiectie a sa intr-o forma corespunzatoare dimensiunii inferioare. De exemplu: un patrat (2D) se proiecteaza in 1D ca un segment de dreapta; un cub (3D) se proiecteaza intr-un plan 2D ca un patrat (in cazul proiectiei ideale). Un hipercub (4D) se proiecteaza in 3D ca un cub (in cazul proiectiei ideale). Tot ce putem vedea in 3D este o proiectie a formei din 4D, niciodata forma originala, 4D. Daca incepem sa rotim forma din dimensiunea superioara, atunci forma din dimensiunea inferioara aferenta proiectiei se modifica in mod corespunzator. Cand rotim o forma 4D supusa observatiei in 3D, ceea ce putem vedea este un obiect 3D care isi schimba forma continuu, adesea o forma extrem de complexa, trecand prin transformari la fel de complexe, foarte precise, avand in spate multa matematica.
Contribuie financiar..
Existenta unei astfel de lucrari presupune o investitie continua de timp, inspiratie si energie in cercetare si dezvoltare. Sustinerea financiara de care are nevoie acest proiect poate asigura consacrarea deplina a eforturilor depuse inspre aducerea in manifestare a unei noi cunoasteri, capabila sa interconecteze in mod benefic toate aspectele care ne guverneaza existenta si care conteaza cu adevarat.
Experiente de cunoastere..
Contact..

Locatie: Bucuresti, Romania
Mai multe informatii: Despre autor
E-mail: fortasigratie@protonmail.com
Din invataturile altora..
- "Ochiul sesizeaza doar ceea ce mintea e capabila sa priceapa."
~ intelepciune contemporana
- "Fii curajos si incearca sa confrunti lucrurile intr-un mod care te inspaimanta oarecum!"
~ Holley Gerth
- "Cei mai buni profesori sunt aceia care iti indica incotro sa te uiti dar nu-ti spun si ce anume sa vezi." ~ Alexandra Trenfor
- "Aceia care sunt vii traiesc intr-o stare de continua uluire!" ~ Buddha